Tuesday, November 18, 2008

Het recept voor hyperinflatie: steeds meer papiergeld



Ik zal nog terugkomen in de toekomst op deze grafiek. Ik volg deze grafiek nu al een tijdje, nog voor de kaars, de loodrechte lijn omhoog, die zich op het einde ontwikkelde. Deze grafiek stelt de monetaire basis van dollars voor. Simpel gezegd de geldhoeveelheid. Hoe meer geld, hoe minder waard. Wel die monetaire basis is nu aan het exploderen. De grafiek toont de stijging van de geldhoeveelheid in de laatste 100 jaar. Die steeg zo goed als constant en heeft ervoor gezorgd dat de waarde van de dollar sinds 1913 met 95% is gedaald. De verticale lijn omhoog, die je op het einde van de grafiek ziet, stelt de geldcreatie van de laatste weken voor, sinds eind augustus 2008. In de laatste weken is er ongeveer evenveel aan dollars gecreëerd dan de eerste 70 jaar ofzo.

Denk eens na.

Denk nog eens.

Dit is het recept voor hyperinflatie.

Kijk nog eens naar de grafiek en proef het recept.

Het recept zal papiergeld waardeloos maken.

Niet enkel dollars die in oneindigheid kunnen worden bijgecreëerd, ook andere munten zullen waardeloos worden. Het is op niets gebaseerd. Wanneer de massa dit beseft zal het waardeloos worden.

90% van de economen, centrale bankiers, politici vreest op dit moment voor deflatie terwijl ze net het omgekeerde aan het creëren zijn.

Ik denk dat ze verkeerd zullen zijn met hun deflatie.

Ik denk dat de grafiek in de toekomst een verticale lijn op het einde zal geven die 'freaky' wordt. Het is nu al zot en ik had nooit gedacht dit werkelijk zo snel te zien.

Het geeft me redenen om te denken dat nu elke dag de BOM kan barsten. De BOM is de dollar en het wereldwijde muntensysteem. Hoe lang kunnen ze de realiteit nog verbergen?

Om af te sluiten:

"Every man has a right to utter what he thinks is truth, and every other man has a right to knock him down for it." (Samuel Jackson in een of andere film)







No comments: