Monday, February 9, 2009

IMF ziet ontwikkelde economieën in depressie

Dit kon je vanmorgen op de website van De Tijd lezen:


"De ‘geavanceerde economieën’ verkeren al in een depressie en de financiële crisis kan nog verergeren, tenzij het banksysteem wordt gerepareerd. Dat zei Dominique Strauss-Kahn, de directeur-generaal van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), zaterdag in Kuala Lumpur op een vergadering van de centrale bankiers van Zuidoost-Azië ."


Dit had ik niet zien aankomen. Ik bedoel, ik heb de depressie wel zien aankomen. Maar ik had niet verwacht dat een officiële instelling van dergelijk kaliber zo snel het woord 'depressie' in de mond ging nemen. Ik had dit slecht binnen een jaar of langer verwacht. En ik had eerder verwacht dat ze met een andere term gingen komen. Een nieuwe naam om het allemaal niet zo erg te laten lijken. Om de illusie in stand te houden. "De grote wet T-shirt party", of zoiets.

Nu ja, nat zullen we allemaal worden.

No comments: