Thursday, February 19, 2009

Wees een Rus! Koop Goud!

"We are buying gold," said Alexei Ulyukayev, deputy head of Russia's central bank. The bank is under orders from the Kremlin to raise the gold share of foreign reserves to 10pc.

"Those entrapped by the herd instinct are drowned in the deluges of history. But there are always the few who observe, reason, and take precautions, and thus escape the flood. For these few gold has been the asset of last resort." Antony C. Sutton

De laatste dagen circuleren op het internet en in andere media meer en meer berichten en berichten en berichten van mensen die fysiek goud kopen. Ik ben aan het denken wat ik er moet van denken.

Eén ding is duidelijk: Dag na dag noteert de goudprijs nu aan records in bijna alle munten ter wereld. Van de euro tot de Indiase roepi. Er komt een wereldwijd wantrouwen (distrust) in papiergeld. Het vertrouwen (trust) verschuift naar goud.

En zeggen dat het nog allemaal maar goed moet beginnen...

3 comments:

Anonymous said...

Jeroen, ik vind je analyse die je maakt heel interessant en zeer leerrijk. Ook ik koop op geregelde tijdstippen gouden munten.
Kunnen wij elkaar eens ontmoeten of kun je tenminste eens een omschrijving van je geven, want buiten de naam 'jeroen', weet ik eigenlijk niets meer...

Leonidas said...

Hallo Wim,

Ik zal geen omschrijving van mezelf geven. Ik blijf het liefst undercover op het wereldwijde web terwijl ik deze teksten schrijf. Als je zelf wil, kan je je email hier achterlaten en dan contacteer ik je wel via email.

groeten!

Anonymous said...

wim.acke@telenet.be

Thanks