Tuesday, September 1, 2009

Let's burn the roof!!! (And then we will do it again!!)

I gotta a feeling... that the next crash is gonna be a good crash!

Op 30 juli schreef ik hier in mijn update over de 2009 voorspellingen dat: "Aandelenbeurzen zijn gestegen maar sinds enkele weken kijk ik met argwaan naar de enorme stijgingen van de Chinese, Russische en Braziliaanse beurzen. Hoewel deze beurzen en deze economieƫn op lange termijn de crisis, de depressie het best zullen overleven en als de winnaars er uit zullen komen, zijn ze nu zo ver doorgestegen dat een correctie van deze beurzen de westerse beurzen in de val kan meesleuren."

Op 4 augustus begon de Chinese beurs in Shangai te dalen. Ondertussen al met zo'n 23% gedaald vanaf die (tussentijdse) top.

Voorlopig zijn de andere beurzen dat voorbeeld niet gaan volgen. Voorlopig. Nog niet.

Als iemand me nu 1000 euro gaf en vroeg om het in te zetten op ofwel een stijging van de westerse beurzen, ofwel een daling van de westerse beurzen, dan zette ik in op een daling. Een fikse daling van opnieuw 50% die de beurzen onder hun vorige lage niveau's brengt, geen rustige correctie! Kreeg ik ook de keuze om in goud te beleggen, dan zou ik dat nog liever doen.

Hoe meer ik weer financiƫle en economische artikels ik lees, hoe moeilijker ik het krijg om de gedachte te onderdrukken dat er een nog grotere CRASH zit aan te komen dan tijdens het najaar van 2008. En dit terwijl ALLES OPNIEUW ZO RUSTIG LIJKT...
Illusies worden desillusies.

No comments: