Monday, February 15, 2010

Ik wist dat ik goud had moeten kopen!

"Yo sabia que debia haber comprado el oro!"


Kom me niet zeggen, dat ik het niet gezegd heb. ... "When the shit hits the fan".

U wilt weten wat goud doet als een munt gedevalueerd wordt?

Kijk niet verder dan Venezuela waar begin dit jaar de Venezolaanse bolivar gedevalueerd werd.



Het idee dat je je hier niet op moet voorbereiden, is waanzin!

De devaluatie gebeurt steeds overnacht. Je wordt wakker en "PLONG" de munt is gevallen. En de goudprijs is omhoog geschoten. De wekker zal niet afgaan, net vóór de devaluatie.

De devaluatie van de papieren munt, is de facto een revaluatie van het fysieke goud.

Kijk hier, hoe de goudprijs steeg in Argentijnse peso tijdens de devaluatie in dat land in 2002.

"BONKERS"



Je zal er maar vooraf aan gedacht hebben om goud te kopen en het uiteindelijk niet gedaan hebben. De helft van je spaargeld weg, overnacht. Een nachtmerrie.

Met dank aan het artikel van I.M. Vronsky. Er zijn ook nog andere mooie, ontnuchterende grafieken te vinden.

2 comments:

Tuur Demeester said...

@ Jeroen:

Bedankt voor je blog. Ik lees hem steeds met grote interesse. Hier is mijn idee van de komende tweeënhalf jaar:

http://www.beurs.com/1556/12-voorspellingen-voor-de-komende-1000-dagen/

Leonidas said...

Hey Tuur,

Ik las je artikel. Kort maar krachtig.

Ik denk dat ik zeker 8 van jouw punten hier constant behandel dus natuurlijk ga ik akkoord met je algemene stelling.

De conclusie is eigenlijk: we're f*cked!

Tenzij we iets gaan veranderen. En dan heb je punt 12. De kinderen van de babyboomers die opstaan.

Ik ben daar al een tijd over aan het nadenken voor een artikel. De babyboomers gaan zwaar ontgoocheld worden in het komende decennium. Als de jongeren wegtrekken, zijn de babyboomers goed gezien. Michel Daerden op kop.